Etiketler

, ,

Bu aralar İzmir’deyim; İstanbul’dan uzaklaşmanın huzurunu pek renksiz bulduğum İzmir’in her zamanki orta şeker havasını soluyarak yaşıyorum…İzmir’e yaklaşık bir saat mesafede Bayındır İlçesi’ne bağlı Dernekli Köyü’nün Marmariç mahallesine yolum düşüyor bu aralar, bir kaç sebepten dolayı.

Müstakbel Türkiye Permakültür Araştırma Enstitüsü’ne (şimdilik aktif olmasa da web sayfasını verelim: http://www.permacultureturkey.org/) ev sahipliği yapmaya hazırlanan Marmariç’te giderek artan bir heyecan ve hareketlilik var bugünlerde. Çünkü Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Küresel Çevre Fonu Küçük Destek Programı (SGP) çerçevesinde “Permakültür Tasarım Yöntemleriyle Doğa Dostu, Sürdürülebilir ve Verimli Arazi Kullanım Modeli Geliştirme ve Uygulama Projesi”ni hayata geçirmeye başladı Marmariç’liler. Özellikle Mustafa Bakır ve Erkan Buğday’ın liderliğini yaptığı bu proje kapsamında geniş ölçekli yağmur hendeği (swale), gölet ve gıda ormanları yaratmayı planlayan ekip yağmur çamur demeden çalışıyor. Projeyle ilgili daha detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. İşte geçen hafta Marmariç’e vardığımızda yağmura aldırmadan arazide swale’ler için ölçüm yaparken bulduk Mustafa ve Erkan’ı.

Beni de bir heyecan aldı ve biraz hoşbeş ettikten sonra yağmurlukları giyinip düştük yollara. Mustafa heyacanımı görmüş olacak eş yükselti eğrilerini belirlemede kullandıkları nivo’yu kullanmayı bana da öğretti ve bir sıra eş yükselti eğrisini aleti kullanarak ben belirledim. Permakültür aksiyonu gerçekten çok keyifli!

