Etiketler

, , , , ,

İçim burkuldu deprem haberlerini alınca. Amerika’nın taa Santa Fe şehrinde, insan o kadar uzakken memleketten çaresiz hissediyor. Uzun süre sosyal medyada dolandım ne olduğunu kavrayabilmek için…

Sonra bazı şuursuzların depremle ilgili faşist yorumlarını duyunca yüreğim daha çok sıkıştı, bu toprakların insanlarının, aynı toprakların insanları ölüm kalım savaşı verirken nefret mesajları yaydıklarını görmek beni daha çok yaraladı, korkuttu, telaşa düşürdü. Olmaz, hiç bir zaman kabul edilmez de söylenenler ya – Türkmüş, Kürtmüş – böyle bir zamanda hiç olmaz. Biz bu toprakların insanlarıyız, o kadar! ilerisi gerisi, ötesi berisi yok bu işin! Ya şimdi dayanışağız, ya şimdi dayanışacağız…

Sonra Facebook ekranımda aktı yardım haberleri, burada sabahin 3’ü oldu ama içim elvermedi uyumayı, en azından uyanık kalayım, takip edeyim istedim. Neyse ki güzel insanlar çırpınıyorlar destek verebilmek, bir şeyler yapabilmek için. İçime su serpildi.

Evet, birbirimize sahip çıkacağız, öğreneceğiz bu işi, birbirimize şükredeceğiz sonra…

Yapabileceğimiz çok şey var:

Van için şu anda en büyük ihtiyaçlar: çadır, elektrikli olmayan ısıtma cihazları (elektrik kısıtlı olarak verilebiliyormuş), içme suyu, paketli bozulmayacak gıda, süt, bebek maması & bezi, bebek & çocuk kıyafetleri, hijyenik ped, pil, battaniye, iç çamaşırı, çorap ve kalın kışlık giysiler (bölgeye Çarşamba günü kar yağması bekleniyormuş)

Marmara ve diğer bölgelerden yapılacak yardımların toplama adreslerini detaylı bir şekilde Yalnız Değilsin Van sayfasında bulabilirsiniz. Ayrıca facebook’ta Van’la Dayanışma diye bir sayfa açıldı. Yurtiçi Kargo ve PTT Kargo da yardım gönderimlerinden ücret almayacağını duyurdu. Bireysel yardım gönderimi için adres: Van Merkez Belediye Garajı Kriz Masası.
Yurtdışından yardım etmek için Global Giving ve Turkish Philanthropy Funds‘a bağışta bulunabilirsiniz. Kızılay ve Akut‘a da IBAN ile destek vermek mümkün.
Depremde ulaşamadığınız bir yakınınız varsa Google’ın Haiti depremi için hazırladığı Kişi Bulucu hizmetini – ki Van depreminden sonra Türkçeleştirilmiş – kullanabilirsiniz.

En önemlisi galiba insan olduğumuzu hatırlamak böyle zamanlarda. Maddi gücümüz yoksa bile bir dua göndermek, Van’daki kardeşlerimize şifa dilemek inanın çok büyük bir katkı sağlayacak. Yeter ki kenetlenelim…

